• Lappuse 1 no 1
  • 1
Forums » Izklaide » Spēļu Pasaule » Fahrenheit (Indigo Prophecy)
Fahrenheit (Indigo Prophecy)
Piens
Ievietots: Trešdiena, 2013-03-13, 2:10 AM | Ziņojuma NR: 1

Ieraksti: 23

Balvas: 9 +

Reputācija: 42 +






Spēles, kas veidotas balstoties uz filmām, nekad nepredentē uz gada spēles statusu, jo praktiski vienmēr ir neticami sliktas. Tā pat, filmas, kas balstītas uz spēlēm, reti kad ir labākās savā žanrā. Lūk piemērs apvienojot abus izklaides mēdijus vienā – Fahrenheit jeb Indigo Prophecy.

2005. gadā Atari saņēmās un izdeva beidzot ilgi veidoto piedzīvojumu kvestu. Spēle ir pazīstama kā Indago Prophecy ASV un kā Fahrenheit citviet pasaulē. Tiesa, pirmais nosaukums ir daudz vairāk spoileris, par Fahrenheit. ASV šis nosaukums tika nomainīts, lai to nejauktu ar filmu – Fahrenheit 9/11. Taču arī spēles procesā ir izmaiņas. No ASV versijas ir izņemtas divas iespējamās seksa ainas, kas ir pieejamas Pasaules versijā un nav cenzētas. Tā pat kā viena no bonusa filmām, kas ir atveramas, satur necenzētu striptīzu, kas arī ASV versijā nav pieejama. Taču brīdi vēlāk arī ASV tika izlaista versija Fahrenheit: Indigo Prophecy Director’s Cut, kas pieejama spēlētājiem no 18 gadu vecuma.

Fahrenheit ir ļoti grūti raksturot dažos vārdos, jo tā ir daudzpusīgs mākslas darbs un ietver sevī dažādu žanru elementus. Šī ir no tām spēlēm, kur spēles process piekāpjas sižetam, taču tajā pat laikā nekādīgi to nesabojājot. Pamatā spēle ir kvests, kurā ir jāmeklē dažādu iekārtu kloķi un izmētātās atslēgas, lai kustinātu sižetu. Un starp priekšmetu darbināšanu, sanāk ātras bēgšanas no varas iestādēm vai mītiskām radībām galvenā varoņa murgos, pēc visiem adventure priekšrakstiem. Vēl bez tā, ir jāseko līdz varoņu psiholoģiskajam stāvoklim un noskaņojumam. Pārlieku depresīvs noskaņojums var novest varoņus pie pašnāvības.

Spēles darbība norisinās 2009. gadā, Ņujorkā, kur varonis vārdā Lukass transā nodur kādu cilvēku un sev uz rokām iegriež savādas zīmes. Dīz vien notikuma vietā ierodas izmeklētāji Valentī un Mailzs, kuri cenšas atrisināt lietu ar līdzīgām slepkavībām. Un izrādās, tam visam ir tiešs sakars ar temperatūras krišanos uz zemes, pēc kā tad arī radies spēles nosaukums.

Pirmām kārtām spēle paņem ar atmosfēru un spēles procesu. Vienmērīgi drūma un vēstoša par tuvojošajiem notikumiem. Ar vietām, kur paaugstinās asins spiediens kopā ar spēles varoņiem, līdz vietām, kur atslābinoši var izbaudīt veidotāju sinematogrāfisko sniegumu. Spēles process ir izveidots kā filma, kur bieži pārklājas kadri, taču visinteresantākais aspekts šajā projektā ir iespēja vadīt abas darbojošās puses vienlaicīgi – slepkavu un izmeklētājus. Veidotāji šo situāciju ir izveidojuši neticami organiski neļaujot tik viegli nosvērt kādas puses pārsvaru un pāragri pabeigt spēli. Fahrenheit process ir filma, kas tā arī saucās izvēlnēs, un spēlētājs ir filmas režisors un scenārists, kas nosaka tās darbību un iznākumu.

Viss gameplay`ā ne vienmēr ir ideāli. Līdz, ko sākas kāda nopietnāka darbība, veidotāji mums izmet 8 Nintendo stila un Google Chome logo krāsu ikonas, ar kurām ritmā jāspaida attiecīgās vadības ierīces pogas. Visprastākā arkāžu vadība. Un lielākais mīnuss šeit ir tas, ka nespēj izbaudīt skatus, kamēr jāpievērš uzmanība norādijumiem. Taču arī par to veidotāji ir parūpējušies un pēc spēles iziešanas ir iespēja mierīgi noskatīties nozīmīgākos spēles momentus kā filmu.

Citviet Fahrenheit vadība ir tāda pati novitāte, kā spēles process. Lai gan attiecīgo pogu sišana noteiktajā momentā ir klasisks arkāžu paņēmiens, peles kustības, lai panāktu varoņu darbības ir visai netradicionālas un ne velti pirms spēles sākšanas ir ieteicams iziet apmācību, kas ļaus ātri aprast ar interesanto vadību.

Spēles varoņi ir prātā paliekoši un spilgti. Jau pēc pāris nodaļām spēlē ir iespējams identificēt sevi ar spilgtajiem tēliem un pilnīgi just līdz virtuālajiem pārdzīvojumiem.

Spēle paliek atmiņā ar daudz ainām, kuras ir vienas no labākajām moderno spēļu vēsturē – viena no labākajām šausmu ainām tumsā, trakonamā, viena no interesantākajām seksa ainām ar nekrofīlisma piesitienu, kā arī vienas no aizraujošākajām bēgšanas ainām, kādas jebkad ir bijušas spēļu sinemātikā. Taču vairāk par visu, aizraujošais un ģeniāli īstenotais spēles process ar iepriekš neredzētiem elementiem, kas pēc ilgāka laika ļauj ar prieku atgriezties pie spēles, lai izietu to atkal un atkal, par cik ir vairāki veidi kā to izdarīt. Tā kā mēs vadam divas konfliktējošas puses, spēles gaitā spēlētājam ir visas iespējas un tiesības nosvērt spēles procesu par labu vienai vai otrai pusei, mainot spēles sižetu.

Muzikālais pavadījums ir viegli sērīgs instrumentāls apkopojums, kas paspilgtina situācijas sapņainumu un pesimismu. Aktieru ierunātie dialogi ir visaugstākajā līmenī un precīzi piestāv vizuālajiem tēliem. Grafiski spēles modeļi nav tik ļoti detalizēti, taču animācijas ir visai precīzas un naturālas.

Par prieku visiem, kam spēle iet pie sirds, veidotāji – Quantic Dream – ir paziņojuši par otrās daļas izstrādi, kurā turpinās darboties tie paši personāži, kas spēles pirmajā epizodē. Taču pirms tam veidotāji strādā pie PS3 platfrormai ekskluzīva Pieaugušo trillera - Heavy Rain. Zinot šo izstrādātāju rokrakstu un solijumus, Heavy Rain varētu būt nākamā Fahrenheit līmeņa spēle sižeta un dramatiskuma ziņā.


























Forums » Izklaide » Spēļu Pasaule » Fahrenheit (Indigo Prophecy)
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Meklēšana: